Re: D3X 1 december
Heel wat verschillende meningen.
Wat ik ervan gezien heb, lijkt het me wel een competent baaske.
Hij lijkt me ook meer all round dan zijn directe concurrenten.
OK, tov van de D3 valt vooral zijn grotere pixelcount op, maar in die markt kost het altijd een pak meer om weer een trapje hoger te gaan (marginale kost).
IQ op pixelniveau vind ik ook wel goed en Nikon heeft een paar heel goede lenzen die gaan opbrengen op dit toestel.
Dit is ook een toestel voor de pro markt en die mensen kijken daar anders tegenover denk ik, want die kunnen dit wel terugverdienen. De prijs is voor hen maar één van de factoren.
Goedkoop is ie niet, maar op bepaalde gebieden hij heeft wel een aantal voordelen tov medium format en die bakskes kosten ook veel geld.
Edit: mensen die mijn kritiek op de hoge pixelcount van de 5DII gelezen hebben, gaan hier misschien verwonderd zijn.
Maar de D3X is geen nieuw toestel, het is een uitloper van de D3. Het is ook getarget op de pro waarvan je kan uitgaan dat die de beste lenzen heeft.
De 5DII is een nieuw toestel, 4 jaar na de 5D uitgebracht. Daar had men wel andere keuzes kunnen maken en vb meer aandacht besteden aan DR ipv hoge pixelcount.
Bovendien is de 5DII geen pro toestel voor mij maar gericht op het middenveld. En dit middenveld moet nu wel de duurste lenzen gaan kopen ...
Bovendien hadden ze in de 5DII beter kunnen werken aan een betere AF dan er foefkes als video in te stoppen...
Laatst gewijzigd door PSG; 3 december 2008 om 14:03
|