Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
Het Bose voorbeeld heb ik aangehaald gewoon om aan te tonen dat je puur met marketing wel de nummer 1 kunt zijn en dat je daarvoor geen kwalitatief hoogstaande producten moet hebben. Waarvan acte...
Voor de rest: kijk, van Sony kun je ales verwachten maar het zou me sterk verbazen moest de A900 grote verkoopcijfers kunnen neerzetten. Daarvoor vertoont het lenzenpark bij Sony te grote hiaten... Maar daar ging het niet over. Het ging erover dat je aanhaalde dat Canon en Nikon marktleider geworden zijn door innovatie en kwaliteit. Ik heb al aangetoond dat beide zeker niet de innovatiefste merken zijn en dat ook zij kwaliteitsproblemen hebben.
|
Ok, dat er kritiek is op het vergelijken van topmodellen van twee merken en de kleine nuances, maar ontkennen dat Canon & Nikon (voorlopig) nog een voorsprong hebben op de rest? Serieus blijven.
Ik zeg nergens dat Nikon & Canon geen gebreken hebben, maar ik vind dat ze wel terecht marktleiders zijn, als je kijkt naar hun verleden, hun aanbod en de kwaliteit.
Citaat:
Huh??
Quick Return Mirror?
Lichtmeting Door De Lens?
Matrix meting?
Auto Film Winder?
Auto Focus?
Sensors?
Steady shot?
Dust reduction?
Live view?
|
Geef je nu algemene innovaties of insinueer je dat dit van Canon komt? Want Live view was er eerst bij Olympus. En ik de Nikon FA had als eerste slr lichmeting in zones (matrix).
etc...