Lijkt me inderdaad erg interessant dat jullie als bureau de ouders van jullie ingeschreven kinderen op de hoogte brengen van die wetgeving.
Toch stel ik mij nog steeds de vraag hoe de aanvraag en het indienen van de afwijking praktisch en correct moet gebeuren?
Dit formulier moet minstens 1 maand voor de datum van de eerste activiteit ingediend worden. Dit formulier moet ingevuld worden door: de ouders, de opdrachtgever, het schoolhoofd. Na het indienen ervan moet de directeur-generaal de afwijking toekennen.
In praktijk betekend dit dat een aanvraag op zijn minst 2 maand voor de opdracht moet opgestart worden want tegen dat alle partijen hun blokje ingevuld hebben ben je al snel 1 week bezig. Daarna opsturen en goedkeuring krijgen ...
Als bureau moet je dan minstens al 3 maand voor de opdracht met je castings beginnen of kinderen in optie plaatsen ... en naar mijn weten en persoonlijke ervaring is er zelden een casting 2 maand op voorhand, de meeste kinderen worden maar bevestigd een maand op voorhand?
Wat is jullie praktische ervaring hiermee?