Re: Hulp bij de aankoop van mijn eerste digitale camera
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pommard
Ikzelf zou twijfelen tussen onderstaande opties
Optie 1: een D40 met een Nikkor 18-200 VR. Wat wel betekent dat je je budget moet optrekken. Koop de D40 2dehands aan, want je hebt je 1ste slr nog niet gekocht en je denkt al aan de 2de die je binnen 2 à 3 jaar zal kopen  Wat de lens betreft is het de moeite om buiten je budget te gaan want die gebruik je op je volgende toestel nog steeds. Koop dus direkt een deftig exemplaar.
Optie 2: Als je echt je budget niet te zwaar wil overschrijden zoek dan een 2dehandse D70 (want die is gemotoriseerd dacht ik in tegenstelling tot de D40) met een 2dehandse Nikkor 35mm f2.
|
Ik heb zelf een D70s gekocht een paar maand geleden en dit vind ik een heel goed toestel om het mee te leren. Het voordeel is idd de instelmotor in de body zodat je ook lensen zonder AF-S kunt gebruiken en deze vind je redelijk makkelijk tweedehands(sommige toch).
Je kan zelf als je wil nog een D70s vinden in een winkel dus dan heb je ook nog twee jaar garantie als je het in belgië koopt
grtz
Laatst gewijzigd door Franciskine; 20 november 2008 om 06:30
|