Los bericht bekijken
  #6 (permalink)  
Oud 17 november 2008, 21:19
Pommard's schermafbeelding
Pommard Pommard is offline

Smile Re: Hulp bij de aankoop van mijn eerste digitale camera

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dietn Bekijk bericht
Hallo J@siu,

Gezien ik echter nog een en ander bij te leren heb over compositie edm had ik eerder een camera met 10 mp in gedachten, zodat ik nog wat kan snijden (voor zover ik weet heeft deze nikon 'maar' 6 mp).
Ikzelf zou twijfelen tussen onderstaande opties
Optie 1: een D40 met een Nikkor 18-200 VR. Wat wel betekent dat je je budget moet optrekken. Koop de D40 2dehands aan, want je hebt je 1ste slr nog niet gekocht en je denkt al aan de 2de die je binnen 2 à 3 jaar zal kopen Wat de lens betreft is het de moeite om buiten je budget te gaan want die gebruik je op je volgende toestel nog steeds. Koop dus direkt een deftig exemplaar.
Optie 2: Als je echt je budget niet te zwaar wil overschrijden zoek dan een 2dehandse D70 (want die is gemotoriseerd dacht ik in tegenstelling tot de D40) met een 2dehandse Nikkor 35mm f2.

Wat jij werkelijk wilt is optie 1 (mind-reading) Spaar nog wat indien nodig... En leer composities maken met een volledige cadrering ipv achteraf te moeten snijden (wat terug in het voordeel van optie 1 spreekt). En voor de paar posters die je laat afdrukken is het type van afdrukmachine waarschijnlijk meer bepalend dan het verschil tussen 6 of 10Mp's en zodoende niet echt een criterium...

Ik weet niet hoe het met Canon zit. Naar het schijnt maken die ook SLR's

Hopelijk heb je er iets aan gehad.
Veel succes
HumptyDumpty
Met citaat reageren