Los bericht bekijken
  #4 (permalink)  
Oud 15 november 2008, 15:12
Tigo is lid van de Belgiumdigital VZW Tigo's schermafbeelding
Tigo Tigo is offline
Member

Standaard Re: Werken naar de opdracht !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
....maar besef wel dat het om een vrij subjectieve interpretatie (in dit geval de jouwe!) gaat. ....
LesC,

Naar mijn mening is er aan een duidelijke titel zoals " één ( 1 ) enkelvoudige lijn " niet veel ruimte voor vrije interpretatie. ( en zeker niet langs mijn kant ). De titel en dus de opdracht is zeer duidelijk.

Wat niet weg neemt dat met een foto, zonder letterlijk een lijn in beeld te krijgen , toch wel duidelijk kan verwezen worden naar een lijn. Hier wordt er dan figuurlijk een lijn weer gegeven en kan heel goed aan de opdracht voldoen. In die zin is een vrije subjectieve interpretatie het enige alternatief.

Van het moment dat er een heel deel lijnen worden weergegeven, heeft dit niets meer te maken met vrije interpretatie en is men gewoon naast de opdracht aan't werken.

Spooky,

Ik kan zeer goed begrijpen dat je inderdaad niet alle inzendingen waar meerdere lijnen of meervoudige lijnen zichtbaar zijn, kan wijgeren. Dit zou met een opdracht zoals deze te omslachtig zijn , daar je dan bijna de helft van de inzendingen niet zou mogen toelaten. Maar ik denk wel dat het wel degelijk een doel heeft gehad om de titel zo uitgeproken duidelijk te maken. Zeker als de één nog eens bedrukt wordt met ( 1 )

Nu , ik kan om anonimiteitredenen niet elke foto hierover becritiseren en de inzender hierop attent maken. Wat niet weg neemt dat dit een zeer groot deel zal uitmaken bij het beoordelen van de foto's. Ik ga er vanuit dat wanneer Spooky een foto door laat waar hij zelf toch enige twijfels over heeft , hij er zal vanuit gaan dat anderen zijn mening zullen bevestigen door de beoordeling en becommentariëren van de inzending.

Grtz Tigo

Laatst gewijzigd door Tigo; 15 november 2008 om 15:21
Met citaat reageren