Los bericht bekijken
  #11 (permalink)  
Oud 4 oktober 2008, 16:37
Perico Perico is offline
Junior Member

Standaard Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

In juli had ik ook het probleem met mijn 18-200 VR : niet meer kunnen scherpstellen op oneindig op 200 mm. Na mijn verlof eventjes bij Procirep langs geweest voor een kostenraming, maar ze konnen nog niets zeggen over de kosten omdat de lens open moest. De lens terug meegenomen naar huis omdat ik 2 dagen later terug op verlof vertrok, en anders geen reislens had, en dat was geen probleem voor Procirep.
Mijn 2° dag op verlof is mijn lens uiteengevallen : de 2 eerste lensen vielen gewoon op de grond : de voorste lens was niets aan, maar de 2° was volledig gebroken (lens altijd als een "goede huisvader" gebruikt, en gelukkig voor mij stond een vriend naast mij en zag het gebeuren, kwestie van de mensen niets wijs te maken).
Na mijn verlof de lens terug binnen gedaan, via de dealer, met de vraag of dit geen garantiegeval was, ondanks dat de lens 2 jaar en 4 maanden oud was, maar dit vond ik er wel een beetje over. Hun eerste reactie was : dit hebben we nog nooit meegemaakt. Om eerlijk te zijn, ik ook niet, maar ik was wel de pineut.
Na 4 weken een brief van Procirep : € 425 herstellingskosten. Eventjes langs Brussel gereden om een woordje uitleg : hun uitleg was simpel : een Nikon lens valt niet uit elkaar, ik heb ze laten vallen. Hoe ik dit gedaan heb zonder de minste uitwendige schade, en met de 2° lens volledig gebroken, geen idee. En om te bewijzen dat het mijn fout was, moest ik de foto's van de lens via de dealer opvragen, aangezien de lens bij Procirep Frankrijk lag.
Zogezegd, zogedaan en de foto's laten opvragen via de dealer. Na 2 weken een mailtje ontvangen via de dealer van Procirep België :

Beste,
Ik heb geen enkele foto van Nikon gekregen voor dit dossier, omdat zij niet verplicht zijn een foto te voorzien voor valschade.
Hiermee pak ik het op kosten van Nikon en laat het gratis herstellen voor de klant.

2 weken later had ik mijn lens terug, en inderdaad gratis hersteld. Ik hoop echt dat de 18-200 niet de maatstaf is voor de kwaliteit van Nikon, anders vrees ik een beetje voor mijn andere lenzen. Maar gelukkig voor mij hebben ze het toch nog onder garantie hersteld, ondanks dat ik er al 4 maanden over zat.
Het enigste kleine probleem is dat ik de indruk heb dat mijn 18-200 een 18-180 geworden is, zeker na vergelijk met een andere 200 mm, maar daar kan ik meee leven.
Met citaat reageren