Los bericht bekijken
  #1 (permalink)  
Oud 4 oktober 2008, 08:32
parrotman is lid van de Belgiumdigital VZW parrotman's schermafbeelding
parrotman parrotman is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar parrotman
Standaard Vervolg reis - Antelope Canyon

In de hoop dat jullie het niet beu worden blijf ik plaatjes posten van onze recente vakantiereis naar het Zuidwesten van de VS. Na Zion en Bryce zijn wa naar LakePowell getrokken, een kunstmatig meer, door de creatie van een dam bij het plaatsje Page. Later meer hierover. Vlakbij Page heb je ook Antelope Canyon (Upper en Lower). Antelope Canyon is een zogenaamde "slot canyon", helemaal niet te vergelijken met bv Bryce of de Grand Canyon. Een slot canyon is een hele nauwe canyon door water uitgesleten 'en nog regelmatig na regenbuien volledig overspoeld door zogenaamde "flash flood". Dit soort canyons geeft gelegenheid voor prachtige plaatjes, met heel mooi lichtspel. antelope canyon wordt overspoeld door bezoekers en dan is foto's maken zonder mensen erin niet altijd evident, maar er wordt een "photographic tour" georganizeerd waar je maar met 8 mensen tegelijkertijd de canyon in mag, en dan nog op het beste tijdstip van de dag wat licht betreft. Ondanks het feit dat in het begin van de tour er toch nog een andere groep bleek te zijn, en toen die weg was een vervelende Duitser constant ijn statief vlakaf in mijn "schootsveld" kwam plaatsen, toch gelegenheid gehad om wat mooie plaatjes te schieten (vind ik zelf dan, aan jullie om te oordelen). Deze was één van de laatste op de weg naar buiten, toen mijn Navajo gids me wees op de manier waarop de canyon vlak bij de uitgang uitgesleten was in de vorm van een beer. Omwille van het hoog dynamisch bereik is tonemapping toegepast. Veel te veel uitleg eigenlijk, hier is het plaatje:

Laatst gewijzigd door parrotman; 4 oktober 2008 om 16:04 Reden: v'erbeteren spellingsfouten
Met citaat reageren