Los bericht bekijken
  #8 (permalink)  
Oud 3 oktober 2008, 13:03
Sergio_Nikon Sergio_Nikon is offline
Member

Standaard Re: flikkering in schermen

Ok even wat testen gedaan gisteren

Allereerst bedankt aan iedereen voor de tips tot zover, maar het blijkt niet het electriciteits netwerk te zijn, dat is brand new, en gekeurd.

Het gaat om een 24" lcd scherm, merk speelt geen rol lees verder

Ik heb dit nu getest op mijn acer one (zo'n mini laptop met standaard intel videochipset) met zelfde schermkabel en stopcontact, en daar heeft hij het NIET.
Dus restte mij maar 1 ding probleem zoeken bij mijn laptop.

deze heeft een 8600gt mobile kaart, ik heb nu pas geupdate naar de 178.13 nforce drivers, geen verschil.

Wat is nu het probleem, zwart en wit zijn ok, maar ik krijg lijnen als ik midtoon kleuren gebruik. bv bij het openen van een foto zie ik flikkering rond de scheidingslijn van de haren enzo. In het donkere deel niets en in de huid ook niets.

bv als ik mijn background op 50% grijs zet dan krijg ik die flikkering. het zijn als het ware horizontale flikkeringen. Ik zie geen verloop, dus ze bewegen niet van plaats.

Refresh rate staat op 60hz zoals voor alle tft/lcd schermen en resolutie op 1920x1200 zoals het hoort

Anyone any idea wat dit verdomde probleem zou kunnen zijn?!

Kleine update: verlichting speelt ook geen rol doet het met alle lichten afzonderlijk aan en uit ook. De flikkering is ook continu