Los bericht bekijken
  #8 (permalink)  
Oud 9 september 2008, 22:20
Irineas's schermafbeelding
Irineas Irineas is offline
Senior Member

Standaard Re: 3 X Close-up, Enjoy, I Did

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
Moet hiermee akkoord gaan. Ik ken ondertussen dit Gehege : er is niet zoveel licht. Voor een betere DOF moet je er een hogere ISO-waarde gebruiken, samen met een hogere f-waarde, en dan nog : uit de hand genomen...

Mvg.
Hoi Ho-Merris

Het was een stralend blauwe wolkeloze hemel en 28 graden warm
Jij kent Hoch Wild Freigehege, dan weet je dat ze daar vanaf de bosrand waar het publiek staat (= pad onder en tussen bomen) over een grasveld heen naar de bosrand vliegen en vanuit een hoge den weer terug komen zetten, en dus steeds vlak onder die hoogstaande zon doorscheren.
(dit even voor alle geïnteresseerden die het daar niet kennen)
De ene na de andere show volgt in rap tempo gedurende deze voedertijd.
Dus met al die steeds zeer wisselende omstandigheden en belichtingen, wat voor ISO zet jij er daar op, en natuurlijk welke F en sluitertijden ?

Graag hoor ik van jou en F@bke ook precies in welke regio's van deze fotokes er onscherpte is vast te stellen welke in verband gebracht kunnen worden met F en ISO en sluitertijden.
Maar tevens kan ik de voelhaartjes rond de snavel tellen en zelfs meten hoe lang ze zijn.
Dat wil zeggen, bij deze close-ups bestaat nu een DOF van ongeveer 25 centimeter op een genomen afstand van ongeveer een meter.
Ik heb naar jouw werk gekeken Ho-Merris
Koninginnepage op blitzbezoek...
En jouw DOF bij de derde foro is hier ongeveer 4 tot 5 centimeter, je achterste voelspriet en een rechtervoorpootje is hier niet scherp.
Dus wil ik erg graag vragen, heb je voorbeelden van fotokes waarin dit dan echt beter is dan deze DOF en een waaruit ik de Exif kan uitlezen ?
Ik leer graag

Laatst gewijzigd door Irineas; 9 september 2008 om 23:58
Met citaat reageren