Los bericht bekijken
  #4 (permalink)  
Oud 9 augustus 2008, 23:00
Irineas is lid van de Belgiumdigital VZW Irineas's schermafbeelding
Irineas Irineas is offline
Member

Lightbulb Re: Te actieve vliegen bij warm weer

Hoi Mbilli en Flukee

Bedankt voor de adviezen en de oprechte kritiek.
Dit is niet de eerste keer dat ik hier mee stoei de afgelopen weken, de overstap naar digitaal is nog vers en de Canon 450D heb ik nog niet zo lang.
Ik ben hiermee ook al naar een vriend geweest.
Deze adviseerde in RAW te fotograferen en in Adobe RGB op te slaan. Overigens blijkt ook dat ik deze foto's niet meer met Paint moet bewerken/op maat maken.
Daar boet ik nog eens extra aan kwaliteit mee in.

Ik kan verder niets tegen jullie punten in brengen.
Ben vandaag dus gaan schieten met auto instellingen en daarna handmatig n.a.v wat ik uitgelezen had bij de autoshots. En kwam op hele andere instellingen uit.

Overigens hou ik persoonlijk van de wat zachter belichte foto's. Dus zullen mijn foto's altijd minder helder zijn dan de link naar de voorbeeldvlieg van Flukee (nog bedankt hiervoor).

Kortom, vanaf nemen foto tot eindbewerken moet alles anders.
En daar gaan we vandaag mee beginnen.
Ik heb al gratis progs gedownload en ben die aan het bekijken.
Tips over goede eenvoudige bewerkprogs zijn heel erg welkom.
Mijn gevoel zegt me dat ik niet te veel aan kleur, verzadigingen, scherptes en dergelijke wil gaan rommelen.
Maar ik wil wel de foto op een optimale wijze kunnen kleiner maken zowel in MB's als in formaat en eventueel enige over of onderbelichting wat bij kunnen stellen.

Groeten maar weer