Los bericht bekijken
  #3 (permalink)  
Oud 10 april 2007, 14:52
ishpuini's schermafbeelding
ishpuini ishpuini is offline
Member

Standaard Re: Heeft iemand al flitser ervaringen met de Pentax K10D?

Ik heb de AF540FGZ op m'n K10D.

'k Ben er echt tevreden mee, vooral wireless staat hij fameus z'n mannetje, en voor macro on the road is z'n -10° tilt (lichtjes naar beneden om vlak voor het objectief te flitsen) onontbeerlijk. Ook bouncen werkt erg goed, hoewel naargelang het bounce-oppervlak soms wat compensatie moet worden ingesteld. Ik gebruikte 'm ook in combinatie met een Gary Fong Lightsphere en ook zo levert hij fijne resultaten af.

Ik bestelde me intss een tweede, maar heb 'm nog niet want momenteel lijkt er een productieachterstand te zijn tgv het succes van de K10D waardoor ook de levering van accessoires vertraging oploopt.

Daarnaast is er nog de nieuw aangekondigde AF200FG. Wanneer deze op de markt zal komen en welke features hij zal hebben is nog onzeker, maar als invul/controller flits zou dit een mooie toevoeging aan iedere kit kunnen zijn.

Wim
Life's Pentaxic! (Pentax K-7, K20D (+grip) en *istDS + 15-tal objectieven (collectie aan 't rationaliseren), 3 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen, en dan nog een fameuze digidoka)
Met citaat reageren